ALDI in Nederland

Pasen is een belangrijk moment voor alle supermarkten, en dus ook voor onze klant ALDI in Nederland. Wij ontwikkelden samen een leuke ontbijtquiz. Welk ontbijt-type ben jij?

De klant

ALDI is één van de grootste Europese detailhandelsondernemingen met ongeveer 500 winkels in Nederland. Naast eten en drinken, verkoopt ALDI o.a. interieur- en lifestyle producten, tuinaccesoires en elektrische apparaten.

Uitdagingen

Heel veel eieren, lekker paasbrood, croissantjes en verse jus, veel mensen maken er iets speciaals van met Pasen! Voor ALDI in Nederland is het van belang hun brede ontbijt assortiment onder de aandacht te brengen en consumenten te activeren naar de winkel te gaan. ALDI vindt het daarnaast van belang om op een relevante en persoonlijke manier met hun doelgroep te kunnen communiceren en daar heeft deze campagne aan bijgedragen.

Onze aanpak

Samen met ALDI in Nederland heeft Ematters de Paascampagne ontwikkeld. Een campagne bestaande uit een mini-quiz (‘Welk ontbijttype ben jij?’) op de website van ALDI, met bijbehorende e-mailcampagne die loopt tot en met de Pasen. Aan de hand van een aantal vragen ontdekken bezoekers welk ontbijttype zij zijn. Ben je bijvoorbeeld een ‘Luie Ontbijter’ of juist een ‘Sportieve Ontbijter’?

De Paasdagen zijn niet compleet zonder Paasontbijt! Hier heeft Ematters op ingespeeld door de nieuwsbrieven te laten aansluiten op de feestdagen, door middel van styling en copy. Denk aan: recepten voor het ideale Paasontbijt gebaseerd op het ontbijttype (uitkomst van de mini-quiz) en een overzicht van de bijbehorende boodschappen. Gepersonaliseerde content, bedoeld om te klant te laten weten dat zij bij ALDI terecht kunnen voor alle benodigde boodschappen. Ook tijdens de feestdagen!

Case: ALDI Nederland