ALDI Nederland

Hoe vergroot je de database en leer je de klanten kennen? Dat regelen wij voor ALDI Nederland met de feestelijke Paascampagne.

De klant

ALDI is één van de grootste Europese detailhandelsondernemingen met ongeveer 500 winkels in Nederland. Naast eten en drinken, verkoopt ALDI o.a. interieur- en lifestyle producten, tuinaccesoires en elektrische apparaten.

Uitdagingen

ALDI Nederland wilt meer bezoekers aantrekken om naar de winkel te gaan en hen laten weten dat zij ook tijdens de feestdagen terecht kunnen voor hun boodschappen bij ALDI. Ze willen de bestaande database beter leren kennen en tegelijkertijd vergroten.

Onze aanpak

Samen met ALDI Nederland heeft Ematters de Paascampagne ontwikkeld. Een campagne bestaande uit een mini-quiz (‘Welk ontbijttype ben jij?’) op de website van ALDI, met bijbehorende e-mailcampagne die loopt tot en met de Pasen. 

Aan de hand van een aantal vragen ontdekken bezoekers welk ontbijttype zij zijn. Ben je bijvoorbeeld een ‘Luie Ontbijter’ of juist een ‘Sportieve Ontbijter’? Als afsluiter van de quiz kunnen de klanten hun e-mailadres achterlaten. Zijn krijgen nu gepersonaliseerde content toegestuurd, die aansluit op de uitkomst van de quiz (het ontbijttype). 

De Paasdagen zijn niet compleet zonder Paasontbijt! Hier heeft Ematters op ingespeeld door de nieuwsbrieven te laten aansluiten op de feestdagen, door middel van styling en copy. Denk aan: recepten voor het ideale Paasontbijt gebaseerd op het ontbijttype (uitkomst van de mini-quiz) en een overzicht van de bijbehorende boodschappen. Gepersonaliseerde content, bedoeld om te klant te laten weten dat zij bij ALDI terecht kunnen voor alle benodigde boodschappen. Ook tijdens de feestdagen! Daarnaast heeft ALDI de klant weer beter leren kennen. 

Case: ALDI Nederland

Resultaten