Domino’s International; Award winning case!

Een Selligent Award winning case! Een mooie case waarbij de naamsbekendheid en betrokkenheid bij de jongere doelgroep sterk is toegenomen. Dit dankzij de 20 minute challenge campagne.

We zijn de trotse winnaar van de;
Selligent OMNI channel marketing Award

De klant

Domino’s Pizza is het grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf ter wereld, met meer dan 17.0000 locaties in meer dan 89 landen. In 1989 opende Domino’s hun eerste vestiging in Breda. Inmiddels is Domino’s marktleider met ruim 300 vestigingen in Nederland, die samen meer dan 20 miljoen pizza’s per jaar maken! Daarmee staat Domino’s Pizza op de eerste plaats in ons landje.

Uitdagingen

Onze plannen voor Domino’s Pizza Nederland zijn, zoals altijd, groots. We hadden de ambitie om ons winkelaantal van 300 naar 450(!!) te laten groeien. Om dat doel te bereiken begeleiden we Domino’s Pizza in goede samenwerking met Selligent Marketing Cloud bij verschillende campagnes. Zo ook met de ‘Domino’s 20 minutes campagne’.

De Domino’s 20 Minutes campagne richt zich op de belofte van Domino’s: het bezorgen van je pizza binnen 20 minuten, zodat je kunt genieten van je vrije tijd. Maar wat kun je in die 20 minuten bereiken? Waar daag je jezelf toe uit? Deelnemers kunnen hun uitdaging uploaden op de Domino’s website of app.

  • Hoe zorgen we ervoor dat deelnemers hun uitdagingen kunnen uploaden op de Domino’s website of app?
  • En hoe kunnen we ervoor zorgen dat Domino’s de controle heeft en bepaalt welke inzendingen op de website worden getoond?

Samen met Ematters bakt Domino’s deze pizza tot in de perfectie. Het doel? Een verhoogde engagement en nog meer Domino’s fans in Nederland!

Onze aanpak

Dankzij het omnichannel karakter van de 20 Minutes-campagne en de focus op branding en engagement is de campagne opgezet vanuit een mobile first-perspectief. Een naadloze ervaring van kanalen als tv en radio tot de eigenlijke activatiecampagne die binnen Selligent wordt aangeboden. Van het visuele ontwerp tot de daadwerkelijke ontwikkeling van:

  • De intropagina voor de 20 Minuten Challenge
  • De landingspagina (formulier) met invoervelden (zoals naam/omschrijving van de Challenge)
  • Een bedankpagina en overzicht voor Domino’s met alle deelnemers.
  • En als de pizza niet binnen de 20 Minuten belofte werd geleverd, kregen klanten een gratis pizza voucher.

Er werden 2 stromen gedefinieerd:

  • Submit flow (gegevens invoeren na ‘in contact komen’ met campagne)
  • Vote flow (invoeren van je stem van ‘de beste uitdaging’)

Resultaten

  • Toegenomen naamsbekendheid
  • Toegenomen zichtbaarheid
  • Toegenomen betrokkenheid
  • Het activeren van jongere doelgroep