De klant
Essent is marktleider in de Nederlandse energiemarkt. Al sinds 1909 helpt Essent klanten met hun energiezaken en sinds juni 2020 is Essent onderdeel van E.ON Group. Met het hoofdkantoor in Duitsland is E.ON 1 van de grootste energiebedrijven in Europa. Ruim 70.000 medewerkers voorzien samen meer dan 50 miljoen klanten van energieproducten.
Uitdagingen
Essent wilde onlangs het bestaande Mailroad/Flowmailer & Tripolis-omgevingen vervangen. Essent wilde Mailroad/Flowmailer naar verwachting volledig vervangen tegen Q2 2022. Voor Ematters was de uitdaging:
- Uitzoeken welk platform geschikt was voor Essent en dit succesvol overbrengen en implementeren.
Onze aanpak
Ematters heeft een Request for Proposal traject (RFP traject) aangevraagd en heeft deze aan Essent gepresenteerd. Om tot een goede beslissing te komen, heeft Ematters een RFP met een demo (presentatie) van de aangeboden oplossing. Uit deze gesprekken is naar voren gekomen dat Selligent Marketing Cloud het juiste platform voor Essent zou zijn. Ematters heeft deze RFP gewonnen.
- Voor de marketing afdeling hebben we de communicatie moeten migreren naar Selligent.
- Voor de IT-afdeling hebben we de transsectionele communicatie moeten migreren. Dit is een complexe migratie met (honderden) verschillende flows die overgaan in elkaar.
- Ematters heeft in samenwerking met Selligent Marketing Cloud ervoor gezorgd dat de marketing communicatie en transsectionele communicatie niet meer twee gescheiden systemen zijn maar eerder uniform samenwerken om zo optimaal te kunnen presteren.
- In de tussentijd van implementatie hebben wij een partnership met Essent opgezet om zo structureel te gaan samenwerken om hun marketing automation te verbeteren.
Resultaten
- Ondanks het complexie IT landschap, na 6-8 maanden live gaan.
- Bijeenbrengen van operationele en transsectionele communicatie.
- Essent marketeers onderwijzen waardoor Essent zelf aan de knoppen kunnen zitten (verhoogd effectiviteit)
- En niet te vergeten: een partnership met Essent!