De klant
GO Sharing biedt elektrische deelvoertuigen aan in Nederland én andere landen in Europa. Met 100% elektrisch deelvervoer wilt de klant mobiliteit voor iedereen beschikbaar maken en bijdragen aan een groenere en leefbare toekomst.
Hoe het werkt? Via de GO Sharing app kun je zien waar een e-scooter, elektrische fiets of auto beschikbaar is, met één druk op de knop reserveer je jouw voertuig en kun je starten met rijden. Super simpel!
Uitdagingen
GO Sharing streeft naar fossielvrije mobiliteit voor iedereen. Maar iedereen is uniek, dus hoe communiceer je op een relevante en persoonlijke manier met de doelgroep? GO Sharing is een digitale organisatie met data is overvloed, maar platform is key! Samen hebben we Selligent Marketing Cloud geïmplementeerd en aangesloten op het bestaande datalandschap, zodat we het potentieel van al die data volledig (en veilig) kunnen benutten. Ook hebben we – direct na de implementatie – een aantal belangrijke campagnes ontwikkeld die inspelen op de uitdagingen.
Onze aanpak
GO Sharing is een start-up, en in dit soort organisaties gaat het snel! We hebben in de zomer van 2022 drie waardevolle campagnes ontwikkeld: de Onboarding campagne, Activatie campagne en Loyalty campagne. Elke campagne bevat een controlegroep zodat we direct kunnen analyseren wat het effect is van de campagne.
Onboarding Campagne
Bij registratie voor GO Sharing moet je een aantal stappen doorlopen, waaronder je rijbewijs uploaden en de betaalmethode kiezen. De Onboarding campagne helpt elke nieuwe gebruiker door dit aanmeldproces. Het uiteindelijke doel? Een compleet profiel zodat de gebruiker direct kan gaan rijden.
Activatie campagne
Het kan voorkomen dat gebruikers een tijdje geen gebruik maken van de groene scooters. Om hen de vrijheid (en gemak!) die GO Sharing biedt weer te laten ervaren, hebben we de Activatie campagne gelanceerd. Met behulp van e-mail en in-app berichten herinneren we inactieve gebruikers weer gebruik te gaan maken van GO Sharing.
Loalty campagne
Natuurlijk worden trouwe gebruikers beloond. Elke rit levert punten op in het GO Have Fun Loyalty programma. Punten staan gelijk aan levels en elke level levert mooie prijzen op, bijvoorbeeld korting of gratis rijminuten.
Resultaten
De eerste resultaten zijn binnen… En die zijn veelbelovend! Er worden meer ritten gemaakt en we krijgen positieve feedback van gebruikers op de campagnes. Op naar een mooi partnership en samenwerking aan een groene leefomgeving – let’s GO!
Wil je lezen over andere cases van ons? Dat kan hier!