De klant
Uitdagingen
Onze aanpak
Samen met Opel heeft Ematters de customer journey in kaart gebracht: hoe oriënteert een klant zich op een nieuwe auto? Welke touchpoints zijn belangrijk? Welke hebben we al in place en welke nog niet? Wat is de rol van de dealer en welke data hebben we nodig om de klant te helpen bij zijn/haar aankoop. Vanuit deze theoretische oefening zijn we gaan bouwen, stap voor stap, campagne voor campagne. Data is onze sleutel; zowel om bezoekers op de website te kunnen herkennen en opvolgen, als om relevante inzichten op te halen en daarvan te leren. Met behulp van slimme tools zoals Selligent, Selligent Site (en straks Salesforce Marketing Cloud) komen we steeds een stap verder. Een super fijne, langdurige samenwerking waarin we samen optrekken om de resultaten te behalen.
Resultaten
- Van 1 standaard nieuwsbrief naar +70 verschillende campagnes
- Zeer hoge open- & klikratio’s
- 6% geïdentificeerde bezoekers op de website
- Sales Conversie Ratio per campagne beschikbaar
- Online (real-time) dashboards