Opel Databedrijf

Van één nieuwsbrief naar automated marketing

De klant

Zeg ‘Astra’ of ‘Corsa’ en je weet dat we het over Opel hebben! Opel is al decennialang een van de grootste spelers op de Nederlandse automarkt met legendarische iconen, maar ook innovatieve modellen zoals de Mokka-e en Grandland Plug-in Hybride. Opel is een ambitieus bedrijf en richt zich volledig op de toekomst – zo is er in 2024 van elk model een geëlektrificeerde variant en focussen ze zich volledig op online. Online bestellen moet de norm worden en hyper gepersonaliseerde communicatie het middel om dat doel te bereiken. Ematters ondersteunt Opel in deze ambitie!

Uitdagingen

Opel is een betrouwbare, Duitse autofabrikant. Maar de wereld verandert, en ook de (van oudsher traditionele) automobiel industrie moet mee in die ontwikkeling. Opel loopt graag voorop en presenteert zichzelf als databedrijf! De uitdaging is om relevante klantdata te verzamelen, te structureren en in te zetten om de klant op een persoonlijke en relevante manier te helpen in zijn/haar aankoopproces. Van offline naar online, van generiek naar persoonlijk, van de traditionele Opel-rijder naar een nieuwe doelgroep – Opel pakt elke uitdaging met beide handen aan.

Onze aanpak

Samen met Opel heeft Ematters de customer journey in kaart gebracht: hoe oriënteert een klant zich op een nieuwe auto? Welke touchpoints zijn belangrijk? Welke hebben we al in place en welke nog niet? Wat is de rol van de dealer en welke data hebben we nodig om de klant te helpen bij zijn/haar aankoop. Vanuit deze theoretische oefening zijn we gaan bouwen, stap voor stap, campagne voor campagne. Data is onze sleutel; zowel om bezoekers op de website te kunnen herkennen en opvolgen, als om relevante inzichten op te halen en daarvan te leren. Met behulp van slimme tools zoals Selligent, Selligent Site (en straks Salesforce Marketing Cloud) komen we steeds een stap verder. Een super fijne, langdurige samenwerking waarin we samen optrekken om de resultaten te behalen.

Resultaten