De klant
Waar het ooit in 1936 startte in Lichtenvoorde als breimode fabriek, is in 1987 State of Art opgericht. State of Art is inmiddels uitgegroeid tot een begrip binnen de mens fashionwereld in de Benelux met 46 State of Art Stores en nog eens ruim 750 andere verkooppunten. Naast de winkels is e-commerce een snel groeiende tak binnen State of Art, met daarbinnen e-mail als belangrijk ‘verkoopkanaal’.
Uitdagingen
Goede e-mailmarketing, het blijft een kunst. E-commerce is een snel groeiend onderdeel binnen State of Art, maar hoe halen we uit het kanaal e-mail optimale resultaten? Eind 2020 bleek dat er steeds meer omzet uit het kanaal e-mail gehaald werd en zo werd het duidelijk dat nog meer focus nodig was.
Onze aanpak
Ematters is gevraagd haar kennis en kunde in te zetten door State of Art heel pragmatisch te ondersteunen op het gebied van e-mailmarketing (ESP: Dotdigital). Zo is een e-mailspecialist gestart als volwaardige teamlid binnen het e-commerce team van State of Art. Met ondersteuning van een ervaren Campaign Developer en back-up e-mailspecialist wordt de kennis en daarmee de continuiteit gewaarborgd.
Met een heldere structuur kijkend naar moment van aanlevering van content, moment van verzenden en wekelijkse stand-ups zorgen we voor de juiste marketingondersteuning. Ter aanvulling kijken we tegelijkertijd naar de geautomatiseerde campagnes, A/B-testen, en overige optimalisaties. Zo komen we maandelijks bijeen om dit te bespreken en voorbeelden uit de praktijk te laten zien.
Resultaten
- Naadloos overnemen e-mailmarketing werkzaamheden State of Art
- Significante bijdrage kanaal e-mail aan online omzet
- Stijging engagement en conversie cijfers kanaal e-mail