De klant
VU Amsterdam is een opleidingsinstituut met meer dan 2.600 nieuwe studenten per jaar. VU kwam erachter dat het voor studenten lastig is om de juiste opleiding te kiezen. Binnen het wervingsproces is voorlichting essentieel voor zowel VU als de (toekomstige) student. In deze oriënterende fase zijn beide partijen op zoek naar de perfecte fit!
Uitdagingen
De vraag van VU aan Ematters is om een online systeem te implementeren waarmee VU automatisch persoonlijke en relevante content kan sturen naar de (toekomstige) student. De uitdaging is dat VU een grote hoeveelheid aan opleidingen heeft, elk met haar eigen data structuur en data bronnen. Hoe kunnen we die bronnen verbinden? Zodat je als student relevante informatie ontvangt op het juiste moment.
Onze aanpak
Stap 1 was het organiseren en structureren van de bestaande data. We hebben daarom gezamenlijk de Golden Profile gedefinieerd: welke data heb je nodig om succesvol te zijn met Marketing Automation? Vervolgens is het belangrijk dat data op de juiste manier worden ingezet. Hiervoor hebben we relevante journeys gebouwd in Selligent, zodat VU weinig tot geen handmatig werk meer hoeft te verrichten. Dit hebben we mogen bouwen in het Selligent marketing automation platform.
Resultaten
- Alle inschrijvingen lopen volledig via Selligent, wat er voor gezorgd heeft dat 97% van het handwerk is verdwenen en er een hoop kosten bespaard kunnen blijven.
- De volledige studenten journey is in kaart gebracht en loopt via Selligent waar ook de interesses en persoonlijke informatie van de student wordt opgeslagen. Op deze manier ontvangt de student slechts relevante informatie.
- Er is een dashboard ontwikkeld waarin werknemers van de VU kunnen zien welke studie aanslaat en waar mensen zich voor aanmelden.