Salesforce Marketing Cloud uitgelegd
Salesforce behoort wereldwijd tot de top drie van meest gebruikte CRM oplossingen. Met Salesforce CRM kunnen bedrijven het contact met klanten, nieuwe verkoopkansen en bedrijfsactiviteiten beheren. Daarnaast biedt het platform uitgebreide mogelijkheden voor het bouwen aan communities en het automatiseren van processen.
Salesforce Marketing Cloud (SFMC) is zoals de naam al doet vermoeden een Marketing Automation platform die ervoor kan zorgen dat je als organisatie klanten benadert met de juiste boodschap, op het juiste moment en met de juiste toon. SFMC zou organisaties moeten helpen op 4 pijlers:
Zet je klant in het middelpunt. Door persoonlijk relevante customer journeys te creeeren op basis van de verzamelde klantdata.
Verbind alle klantinteracties. Elke touchpoint en experience moet op elkaar afgestemd zijn, denk aan kanalen als e-mail, online ads, e-comm, en social media.
Aan de slag met AI. Met Einstein voorspel je interessante segmenten en consuenten, stuur je voorspelde aanbevelingen, en contact je de consument op het juiste moment en met de juiste ferquentie. Allemaal automatisch.
Makkelijk voor de gebruiker. Middels een gebruikersvriendelijke user interface maak je gebruik van templates, pas je zelf interactiviteit toe, en klik je journeys in elkaar. Salesforce heeft haar eigen online educatie omgeving: Trailhead.
Ematters & Salesforce
Ematters is partner van Salesforce met een uitstekend track record in de meest uiteenlopende branches. Professionele servicedesk en consultants, direct contact met het development team voor ad hoc hulp en implementatie: kenmerken van een bureau dat klaar staat voor haar klant. De service van Ematters is professioneel, snel en betrouwbaar.
- Salesforce, Marketing automation, Sales, Journeys