T-MOBILE CASE

NATIONALE APP-TEST “HOE SMART BEN JIJ?”​
T-Mobile is een aanbieder van mobiele communicatie, voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers.
  • Uitdagingen:
  • 5 Google AdWords accounts en 1 Yahoo!/Bing account
  • 200 actieve campagnes
  • 11.500 actieve advertentiegroepen
  • Meer dan 2,2 miljoen zoekwoorden: 3% verzorgt alle impresssies, 2% verzorgt alle klikken, 0,12% verzorgt alle conversies
  • Aanpak:
  • Concept door Ematters
  • Automatisering via AdWords UI (CPC/CPA, Bid rules, A/B-testen)
  • Bid management middels een bid tool (mid/long tail)
  • Geautomatiseerde tool “Zonvakantie beschikbaarheid” op de website en in de AdWords-campagne, gebaseerd op XML informatie
  • Resultaten:
  • Groei in het aantal conversies van 21%
  • Significante verhoging van het vertoningsaandeel
  • Aanzienlijke daling afhankelijkheid van high impact