VU CASE

COMMUNICATIESTRATEGIE AANKOMENDE STUDENTEN

De Vrije Universiteit heeft samen met Ematters alle benodigde data georganiseerd en gecombineerd om een volledig geautomatiseerde communicatie en informatiecampagne in te richten. Door de implementatie van Selligent Marketing Cloud heeft de VU structuur in haar processen en kan zij
de toekomstige student centraal zetten. De studenten worden voorzien van persoonlijke, relevante informatie op het juiste moment. Dit leidt tot hogere engagement en kan de VU haar studenten efficiënter van dienst zijn. 


  • Uitdagingen:
  • De Vrije Universiteit heeft een groot en divers aanbod van studies met meerdere data- en contentbronnen. Omdat niet alle

    informatie op één plek beschikbaar is, is het lastig om een eenduidige communicatiestrategie te voeren die de aankomende studenten precies die informatie geeft waar zij op dat moment behoefte aan hebben.


  • Aanpak:
  • Door de implementatie van Selligent structuur aanbrengen in (bestaande) processen
  • Benodigde data organiseren en combineren
  • Inrichten van volledig geautomatiseerde communicatie- en informatiecampagnes
  • Met realtime dashboards inzicht bieden welke leiden tot vervolgacties

  • Resultaten:
  • (Toekomstige) studenten staan centraal: ze ontvangen relevante informatie op het juiste moment
  • Door processen te automatiseren heeft Vrije Universiteit meer tijd om aandacht te geven aan studenten die dat écht nodig hebben
  • Aanzienlijke kostenbesparing